Heeft jouw restaurant de deuren moeten sluiten? Of bied je takeaway aan? Geef je nu online les? Is jouw salon nog open? Hoe wordt omgegaan met hygiene?

In deze onzekere tijden is het fijn om als lokale ondernemer jouw klanten te informeren over de situatie rondom het coronavirus. Daarvoor kun je bijvoorbeeld een nieuwsbericht of blog schrijven. Een bericht posten op social media. Een mail uitsturen naar je vaste klanten. Of een corona melding op jouw website plaatsen (wij doen dit gratis voor ondernemers die een WordPress website hebben). Maar wat moet je in zo een bericht schrijven? Wij helpen je op weg.

 

Onderwerpen corona bericht

  • Vermeld of jouw onderneming nog open is
  • En zo ja, of de openingstijden zijn gewijzigd.
  • Zo nee, tot wanneer sluiting vooralsnog gepland is.
  • Vermeld het specifieke aanbod wat nu je nu hebt (online lessen, takeaway, delivery, afbak producten / opwarm maaltijden).
  • Licht kortingsacties of gereduceerde tarieven uit.
  • Hoe wordt omgegaan met hygiene?
  • Hoeveel klanten mogen tegelijkertijd in de winkel aanwezig zijn?
  • Hoe kunnen klanten betalen?
  • Dringend advies voor thuisblijven van mensen met ziekteverschijnselen.
  • Een mogelijkheid tot contact (mail of telefoonnummer) voor als klanten vragen hebben.

 

Floor Eizema, founder van Waar Nederland Eet, deelde daarnaast een handig template voor restaurants.

View this post on Instagram

Wow! Alle #horeca is dicht. Wat post je nu op social? 👇🏼 Een template vind je hieronder. Je kan het natuurlijk aanpassen naar jouw tone of voice en boodschap.⁠ ⁠ Lieve gasten, ⁠ ⁠ Wegens het coronavirus sluiten wij t/m 6 april onze deuren. De gezondheid van ons personeel en die van jou staan voorop. Heb je binnenkort een reservering? We nemen contact met je op om de reservering te verzetten, om te zetten in een tegoedbon of te annuleren.⁠ ⁠ We willen niets liever dan snel weer samen genieten van heerlijk eten en drinken en hopen jullie in goede gezondheid weer terug te zien na deze periode. Tot die tijd houden we jullie up to date via onze socials. ⁠ ⁠ Wees lief voor elkaar, eet gezond en hopelijk tot snel.⁠ ⁠ Liefs,⁠ ⁠ Team [NAAM RESTAURANT]⁠ ⁠ 𝐖𝐢𝐞 𝐡𝐞𝐞𝐟𝐭 𝐝𝐢𝐭 𝐛𝐞𝐫𝐢𝐜𝐡𝐭 𝐯𝐨𝐥𝐠𝐞𝐧𝐬 𝐣𝐨𝐮 𝐧𝐨𝐝𝐢𝐠 𝐧𝐮? 𝐒𝐭𝐮𝐮𝐫 𝐝𝐢𝐭 𝐛𝐞𝐫𝐢𝐜𝐡𝐭 𝐝𝐨𝐨𝐫 𝐨𝐟 𝐭𝐚𝐠 𝐡𝐞𝐦 𝐨𝐟 𝐡𝐚𝐚𝐫 𝐢𝐧 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐦𝐦𝐞𝐧𝐭𝐬.

A post shared by FLOOR | Social Media Horeca (@flooreizema) on

 

Informatie voor ondernemers over corona

Gelukkig is er al veel informatie aanwezig voor ondernemers. Hieronder een aantal handige links:

KVK – Het coronavirus: dit moet je weten
Rijksoverheid – Veelgestelde vragen over coronavirus voor werkgevers en ondernemers
VNO NCW – Informatie over het Coronavirus voor ondernemers

Op de website van VNO NCW vind je ook een telefoonnummer voor ondernemersvragen. En handige downloads, waaronder een voorbeeldbrief aan medewerkers. Die kun je direct downloaden via deze link: Voorbeeldbrief corona aan medewerkers

 

Voorbeelden corona bericht

Ben je er nog niet helemaal uit hoe je het corona bericht moet aanpakken? Geen zorgen. Hieronder kun je een aantal voorbeelden van andere ondernemers bekijken. Als je op de foto klikt, kom je op de desbetreffende website terecht. Let op: de meldingen kunnen veranderd zijn.

 

Voorbeeld corona bericht ticketswap

 

Voorbeeld corona bericht kinderdagverblijf

 

Voorbeeld bericht corona Restaurant Amsterdam

 

Voorbeeld Corona-melding website door Minturn

 

Voorbeeld corona bericht Restaurant Lars

 

Voorbeeld Corona-melding website door Minturn

 

Voorbeeld corona bericht iamsterdam

Minturn WhatsApp
Minturn WhatsApp